Proclamatie Sjtadsprins 12 november Harmoniezaal Landgraaf

Written by: | Posted on: | Category:

Ook dit jaar wordt er weer een stadsprins geproclameerd in Landgraaf. CV Ieëre Road d'r Sjweëgelsöppers hebben dit jaar de eer om deze te mogen leveren.

Landgraaf Bok

De onderscheiding is een bronzen sculptuur (de Landgraafbok) ontworpen en gemaakt door beeldend kunstenaar Wim Steins. Deze gemeentelijke onderscheiding als bijzondere waardering, wordt jaarlijks door het gemeentebestuur uitgereikt aan iemand die zich voor de Carnaval in Landgraaf op bijzondere wijze gemanifesteerd en verdienstelijk heeft gemaakt. De Stichting Stuurgroep Carnavalsorganisaties Landgraaf (de Stuurgroep) doet hiertoe jaarlijks een gemotiveerde voordracht aan het gemeentebestuur. In de Landgraafbok wordt de naam van de drager en het jaar van uitreiking gegraveerd. De uitreiking door de Burgemeester van Landgraaf vindt dit jaar plaats op 12 november 2022, voorafgaande aan de installatie van de nieuwe stadsprins in de Harmoniezaal in Landgraaf.

Korte uitleg Landgraaf kent 8 officiële carnavalsverenigingen die zijn aangesloten bij de stuurgroep, deze mogen een stadsprins(es) proclameren. Soms maakt een vereniging de keuze om dit niet te doen, en zich alleen te concentreren op de kern waar de verenging actief is.

Een stadsprins van Nieuwenhagen, Schaesberg, Abdissenbosch, Rimburg, of Waubach bestaat niet, alleen een stadsprins van Landgraaf deze wordt benoemt door De gemeente Landgraaf & Stichting stuurgroep voor Carnavalsorganisaties Landgraaf, zij doen de benoeming van de hooglusigheid. De stadsprins van Landgraaf rouleert elk carnavalsseizoen van vereniging, elke keer heeft een andere vereniging de eer om dit te mogen doen.

PHP took 0.018 seconds to execute.
Posts Folder: ../posts
Images Folder: ../image-uploads
PHP Version: 7.4.33
Alloy v3.1.6
Post ID: proclamatie-sjtadsprins-12-november-harmoniezaal-landgraaf
Category ID: Aangesloten verenigingen en organisaties
Landgraaf heeft vele carnavals verenigingen niet alle daarvan zijn aangesloten bij de stichting stuurgroep landgraaf de verenigingen die wel zijn aangesloten zijn officieel verenigingen die veelal een prins of prinses proclameren.
Dit is de verzamelplaats voor al deze verenigingen.
Stacks Image 15
Contact

Wilt u graag meer informatie over de Stichting stuurgroep carnavalsorganisaties Landgraaf neem dan contact op met onze secretaris.

Bereikbaar via:
secretariaatstuurgroepai@gmail.com