Sjtadsprins Balth I

Door: | Posted on: | Categorie:

1989 Balth I Baadjou CV Ieëre Road de Sjweëgelsöppers

Stadsprins Balth 1 (1989) Het is een geweldige ervaring om stadsprins te zijn. In de tijd tussen Nieuwjaar en Vasteloavend leer je heel veel mensen kennen. De leden van de Raad van elf, andere verenigingen, gezagsdragers, enz. Je ontmoet hen, gaat met hen op stap en maakt samen plezier. Vooral het contact met mijn adjudant en de president is me bijgebleven. Tijdens de regeringsperiode hoort de adjudant de prins voortdurend ter zijde te staan. Hij let er op dat de prins geen al te gekke dingen doet. In mijn geval bleek de adjudant allergisch voor rode wijn. Daardoor moest hij tijdens het prinsenbal voortdurend naar het toilet. Adjudant zijn, is echter een eervolle functie. Hij weigerde daarom zijn taken af te staan aan een vervanger. Zo kwam het dat stadsprins Balth 1 de hele avond bij de ingang van de toiletten verbleef. Bij de sleuteloverdracht in 1989 was door contacten van de gemeente de radiozender RTL aanwezig. Hugo Egon Balder deed de interviews met de burgemeester en mij. Dat was heel leuk en gezellig. Toen vroeg hij, wat je eigenlijk moet kunnen om stadsprins te zijn. Daar stond ik met mijn mond vol tanden.Selfies waren nog niet in en je ging jezelf toch niet staan ophemelen. De toenmalige president nam het snel over en vertelde uitgebreid over de kwaliteiten van een prins.

Stacks Image 15
Contact

Wilt u graag meer informatie over de Stichting stuurgroep carnavalsorganisaties Landgraaf neem dan contact op met onze secretaris.

Bereikbaar via:
secretariaatstuurgroepai@gmail.com