2018 Prins Delano I Lankhorst CV Ieëre Road de Sjweëgelsöppers

2018 Prins Mike Schaesbergse Vastelaovends Verein

Zaterdag 18 november 2017 is in het Streeperkruis in Schaesberg Mike Hermans geproclameerd als de nieuwe prins van Groeët Schaesberg.

De opening werd gedanst door onze dansgroep Eternity. Als eerste artiesten kwam het duo Sjpringlaevend de zaal opwarmen.  Toen was er een geweldig optreden van de welbekende Parkstad Jôdler. Hierna moest het er toch van komen de abdicatie van de  prins van Groeët Schaesberg Henry I Peters.

Dansmarieke Dorinda Pinxt danste nog een keer voor prins Henry I.  Prins Henry I is als prins tijdens de vasteloavend altijd voorop gegaan en heeft het geweldig gedaan . Prins Henry I begon zijn regeer periode met jeugdprins Tim I  en hierna met jeugdprins en zijn zoon Luc II en het waren geweldige tandems voor de vasteloavend. We bedanken natuurlijk ook zijn lieftallige vrouw Suzan en zijn dochter Emma.  Henry I heeft te kennen gegeven lid te worden van d’r Schaesbergse Vasteloavends Verein. Hartelijk welkom en  hij wordt ook lid van de Prinse Road Schaesberg. Toen was het de beurt aan GAAAS!!! en dat was een geweldig optreden en na een geweldige proclamatie act sprong Mike Hermans te voorschijn als de nieuwe heerser van Groeët Schaesberg. Mike is geboren op 30 mei 1993 in Brunssum. Mike is sinds 2012 lid van d’r Schaesbergse Vasteloavends Verein en heeft een zus het wel bekende  dansmarieke Vienna. Zijn ouders Paul en Miriam zijn ook betrokken bij d’r SVV waar Paul  ook raadslid is. Mike woont samen met zijn vriendin Romana Schmets en ze hebben een hondje namens Miro. Mike werkt bij BCT in Landgraaf . Zijn hobby’s zijn Roda jc, Formule 1 met speciaal Max Verstappen en Mike is ook DJ.   Hij is lid van  de Vriendenkring de Concurrent. Na de installatie van Mike tot prins van Groeët Schaesberg danste zijn zus dansmarieke Vienna Hermans haar nieuwe dans. Na de prinsendans stortte prins Mike I zich  in het feestgedruis en nam alle felicitaties in ontvangst.

De receptie van prins Mike I is op zondag 7 januari 2018 in het Streeperkruis aanvang 11.11 uur

2017-2018 Prinses Diana I VV de Parksjtadböck

2017 Ponk Sandra II CV de UNSkes

Na een fantastisch seizoen en een mooi afscheid van Ponk Anneke.
Presenteren we met trots ons nieuwe Ponk voor komend seizoen.Tijdens een heerlijk etentje werd ons nieuwe Ponk uitgeroepen en geproclameerd.

Ons nieuwe Ponk geboren en getogen in Nieuwenhagen! Ponk Sandra (van der Mierden).
Ponk Sandra is 47 jaar jong en getrouwd met Harry. Samen zijn ze de trotse ouders van zoon Niels.
Ons Ponk is een echte familie vrouw en is erg gesteld op hun goede vrienden.
Als voedingsdeskundige in het MUMC+ in Maastricht haalt ze veel voldoening uit haar werk. Deze taak vult ze dan ook met veel enthousiasme in.Door haar ouders is het feesten en carnaval haar met de paplepel ingegoten. Ze waren vroeger de uitbaters van het café aan de Hereweg. Verder houdt ons Ponk van wandelen, lekker eten en feesten met vrienden en familie en is ze erg gesteld op haar dieren.

Het motto van Ponk Sandra is:
Geneet van ut leave, maak sjpas en plezeer, saame mit de Unskes, zoeë vier ich de Carnaval geer.

2017 - 2018 Prins Reinout I Vastelaovends Verein de Geete

2017-2018 Prinses Jennifer I CV de Pankes

2017-2018 Prins Fer I Weijers CV de Wespelle

2018 Prins Sam en Prinses Jolanda CV de Bieskes

2017 Prins Peter I Carnavals Verein Bacchus

Op vrijdag 3 Februari werd Prins Peter I geproclameerd na een schitterende avond in zijn

narren tempel Cafe Bacchus, die mede te danken was aan vele vrienden, gastverenigingen

en artiesten.Peter I is Geboren op 3-11-1958 en woont sinds 4 jaar in Schaesberg.
Natuurlijk zal ook Peter I de optocht te landgraaf bijwonen, waar hij zich nu al op verheugd.
Peter I bedankt iedereen voor de geslaagde proclamatie en wens allen een leuke carnaval toe

2017 Prinses Karin I CV de Spinneköpkes