2018-2019 Joeri II  GeuskensVV de Geete

Op zaterdagavond 24 november jl maakte de “Geete-familie” uit de Groenstraat zich op om haar nieuwe prins te verwelkomen. In een goed gevuld zalencentrum “ ’t Ströatje” , thuisbasis van de vereniging, verschenen diverse artiesten op de bühne om de aanwezigen te vermaken en toe te werken naar de ontknoping.

Voor het zover was werd er afscheid genomen van prins Reinout l (Brück). Samen met zijn prinses Mieke mag hij terugzien op een zeer geslaagd seizoen.

Tenslotte toverden “de Digra’s” op hun eigen, onnavolgbare wijze, de prins voor het seizoen 2018-2019 te voorschijn uit een Middeleeuws ridderdecor.

Onder luid gejuich en alaaf maakte Joeri ll (Geuskens) zijn opwachting. De nieuwe heerser werd al op jonge leeftijd door zijn ouders, als leden van “Sjpasskapel Herriemonie” meegenomen in het carnavalsgedruis. Joeri is lid van de mei-jongens en dus geen onbekende in de Groenstraat. Naast het lol trappen tijdens de vasteloavend, trapt hij ook nog tegen de bal als middenvelder van het 2e elftal van UOW02.

In de persoon van Joeri Geuskens mogen de Geete weer een prins in hun midden hebben die het carnaval in de Groenstraat op een waardige wijze op de kaart zet!
Zijn motto laat hierover geen twijfel bestaan:

Carnaval viere, dat zit ing Geet in ut blood,
En wen ing Geet geet,
Dan geet ze good!

2019 Ponk Bianca I Simons CV de Unskes

Hier is ze dan... Ponk Bianca (Simons)!
Wat is ze trots. Wat is ze blij. Wat zijn wij trots en blij!
Ze twijfelde om bij de Unskes te komen. Ze vond zichzelf te oud, maar wie is er nu te oud om te genieten van het leven! Bianca van harte gefeliciteerd en op naar een topseizoen!

Bianca is 57 jaar en moeder van zoon Sander en dochter Veerle, ze is ook trotse oma van haar twee kleinkinderen Daantje en Renske. Bianca is al 31 jaar werkzaam bij de Stichting RADAR. Ze houdt van koken en tafelen met goede vrienden Ze is een echte levensgenieter en houdt zeker van een feestje. Bianca is reeds 1 jaar lid van de UNSkes en heeft geen moment hoeven na te denken toen ze gevraagd werd om Ponk te worden. Ze is bijzonder trots dat haar dochter Veerle, die ook een UNSke is, haar adjudant zal zijn dit seizoen. Naast Veerle is ook onze spring in het veld Lilian haar adjudante.

Het motto van Bianca is; “Mit de Unskes, jonk en oad, carnaval viere doa kent gikkerinne get va liere”
Ponk Bianca en alle UNSkes nodigen hierbij dan ook alle dames van Landgraaf en omstreken uit om op 10 februari 2019 hun damensitzung te bezoeken om er samen een spetterend feest van te maken.

2018-2019 Prinsenpaar Ron & Lianne Moors CV de Pänkes

2018-2019 Prins Mathijs I Gulpers Schaesbergse Vastelaovends Verein

2018 Prins Delano I Lankhorst CV Ieëre Road de Sjweëgelsöppers

2018-2019 Prinsenpaar Sandra I en Arnold I VV de Parksjtadböck

In een bomvolle narrentempel werden vrijdag 30-11-2018 de nieuwe heersers over het Parkstad Böck-riek geproclameerd! De avond werd geopend met de opkomst en presentatie van VV De Parkstad Böck met in hun midden de nog regerende Prinses Diana I en de kersverse jeugdprins Jelle I.

Rond de klok van 11 was het zover. Met een proclamatie act, uitgevoerd door Jack Vinders en Stan Peters, alias Clara Zoerbier en Maria Prumpeler, kwam het prinsenpaar tevoorschijn. Dit jaar viel de eer aan het prinsenpaar Arnold I (Meeuse) en Sandra I (Peelen). Na de installatie en het voorlezen van de 11 punten werd door dansmarieke Mirthe Schuuring, haar nieuwe gardedans getoond. Na het dansen van de Prinsendans was het de beurt aan Petrick Pesh om de stemming opnieuw tot een hoogtepunt te brengen en hiermee de aansluitende feestavond te openen.

Prins Arnold werd geboren op 18 december 1968, is opgegroeid in Grevenbicht

Hij is werkzaam geweest in de beveiliging en zijn hobby’s zijn vissen, computeren en natuurlijk carnaval. Door de Brunssumse carnaval, heeft hij Sandra leren kennen.

Prinses Sandra werd geboren op 21 november 1968 is opgegroeid in Nieuwenhagen. Sandra is werkzaam als thuiszorg medewerker bij Cicero.

Sinds 2016 zijn Arnold en Sandra lid van V.V. De Parkstad Böck, en carnaval vieren zit bij deze 2 in het bloed. Arnold en Sandra hebben dit jaar iets met de 5: De ouders van Arnold zijn dit jaar 50 jaar getrouwd, beide zien zij Abraham en Sarah en ze vormen een gezin van 5 (Arnold heeft een zoon en dochter en Sandra heeft een zoon). De zoon van Sandra, Jort, is jeugdlid bij de vereniging. Hij vervult samen met Nienke de rol van hofnar.

U wordt van harte uitgenodigd om het nieuwe prinsenpaar en de jeugdprins te feliciteren tijdens de receptie die door de vereniging wordt aangeboden. Dit jaar hebben wij ook een jubilaris Peggy Bolsenbroek 1 x 11 jaar Deze receptie zal plaats vinden op vrijdag 11-01-2019 in het MFC An der Put, aanvang 20:11 uur.

2017-2018 Prins Fer I Weijers CV de Wespelle

2018 Prins Sam en Prinses Jolanda CV de Bieskes

2017 Prins Peter I Carnavals Verein Bacchus

Op vrijdag 3 Februari werd Prins Peter I geproclameerd na een schitterende avond in zijn

narren tempel Cafe Bacchus, die mede te danken was aan vele vrienden, gastverenigingen

en artiesten.Peter I is Geboren op 3-11-1958 en woont sinds 4 jaar in Schaesberg.
Natuurlijk zal ook Peter I de optocht te landgraaf bijwonen, waar hij zich nu al op verheugd.
Peter I bedankt iedereen voor de geslaagde proclamatie en wens allen een leuke carnaval toe