Carnavals Verein Ieëre Road de Sjweëgelsöppers

Written by: | Posted on: | Category:

Carnaval verenigt vaak historie van een plaats met specifieke tradities. Zo is de oorsprong van de huidige carnavalsvereniging C.V. Ieëre Road de Sjweëgelsöppers terug te voeren naar 1948. Toen werd CV De Schans opgericht. In 1950 trok de eerste optocht. Die mocht niet over Nieuwenhaags gebied trekken omdat daar C.V. de Sjweëgelsöpper actief was. Een eerste fusiepoging in 1965 mislukte. In 1975 werd op verzoek van toenmalig burgemeester Meyer carnaval in Nieuwenhagen grootser aangepakt. Dat moest ooktot uiting komen in de naam. Hieruit volgde de oprichting van CV Groeët Neuehage. Aan deze vereniging werd een Ieëre Road gekoppeld. Deze ijverde toen al voor de organisatie van één optocht voor Schaesberg en Nieuwenhagen. Een eerste poging daartoe in 1976 was geen succes. De Ieëre Road organiseerde een aantal activiteiten en ging zich steeds zelfstandiger opstellen. Dat leide in 1982 uiteindelijk tot de oprichting van C.V. Ieëre Road de Sjweëgelsöppers. In 1995 kreeg de vereniging haar eigen sjlaager geschreven en gecomponeerd door May en Jo Quaedflieg "Doe bis mie Sjweëgelsöpperke’

Bestuur: Voorzitter Fred Mund, Secretaris Delano Lankhorst, Penningmeester Dennis Martens Informatie: secretaris@sjweegelsoppers.nl

PHP took 0.024 seconds to execute.
Posts Folder: ../posts
Images Folder: ../image-uploads
PHP Version: 7.4.33
Alloy v3.1.6
Post ID: carnavals-verein-ieëre-road-de-sjweëgelsöppers
Category ID: Aangesloten verenigingen en organisaties
Landgraaf heeft vele carnavals verenigingen niet alle daarvan zijn aangesloten bij de stichting stuurgroep landgraaf de verenigingen die wel zijn aangesloten zijn officieel verenigingen die veelal een prins of prinses proclameren.
Dit is de verzamelplaats voor al deze verenigingen.
Contact

secretariaatstuurgroepai@gmail.com