Carnavals Verein de Pänkes

Door: | Posted on: | Categorie:

Carnavals Verein de Pänkes Het was tijdens het schoolcarnaval 2002 in de Residentie dat sommigen kwamen te spreken over het feit dat er al enkele jaren in Abdissenbosch geen carnavals-vereniging meer was. Het idee werd geboren om een nieuwe carnavalsvereniging op te richten. De eerste bijeenkomst werd op 30 maart 2002 gehouden. Vanuit die bijeenkomst werd een aantal personen gekozen die belast werden met “de oprichting van een carnavalsvereniging” En op 6 juni 2002 was het zover. Op die dag werd bij notaris Ummels de oprichtingsakte van carnavalsvereniging De Pänkes gepasseerd.

De naam Pänkes komt voort uit de drie wijken waarop de carnavalsvereniging zich richt: Parkheide, Abdissenbosch en Namiddagsche Driessen. Zoals dat bij een carnavalsvereniging hoort hebben ook de Pänkes een Raad van Elf en wordt er iedere jaar in november een Prins, Prinses of Prinsenpaar geproclameerd.

Naast de leden van de Raad van Elf kent de vereniging ook gewone leden en senatoren. Het aantal senatoren is beperkt tot 44 personen kan gewijzigd worden in: Het aantal senatoren is beperkt tot 48 personen.

Het aantal leden van de Raad van Elf en de gewone leden samen is beperkt tot 46 personen.

De Pänkes zijn aangesloten bij de Stuurgroep Carnavalsorganisaties Landgraaf en de Bond van Carnavalsverenigingen in Limburg. De Pänkes zijn aangesloten bij het Overkoepelend Orgaan van de Waubachse Carnavalsverenigingen en levert vanuit die deelname één keer in de drie jaar de Wijkprins van Ubach over Worms. Uiteraard doen de Pänkes ieder jaar mee aan de Optocht van Waubach op carnavalszondag.

Bestuur: Voorzitter Patrick Pelzer Secretaris Frans van Elteren Informatie:info@cvdepankes.nl

Contact

secretariaatstuurgroepai@gmail.com